nuffnang

Saturday, May 19, 2012

my preparation for E-Day

Salam,

Macam tak fair pulak aku selalu cari info thru blog2 orang for my E-day, but aku tak ada share info pun kn. So, kali nie macam nak tulis pasal everything yang aku buat sebelum menjelangnya pertunangan aku pada 10/6 nanti....

1.Hantaran bekas hantaran and perhiasan aku banyak beli dekat nilai 3. but de gak a few things yang aku beli dekat jalan tar. tapi most of them from nilai r. takde masa yang cukup untuk survey2 harga. so beli aje. so cam de r rugi gak sana-sini. tapi ok ler. tak kisah sangatlah.barang hantaran kita orang 5 berbalas 7. aku akan bagi Man sireh jungjung, kain nikah, Al-Quran, kek, coklat, cincin and buah. Man pulak bagi tepah sireh, kain nikah, kek, cincin and buah. nie ikut pe yang kita orang dah plan r.tapi tak tahu ler if man tukar fikiran ke pe kan. total harga belum tahu coz belum beli cincin untuk Man lagi....

2. baju tunang kain untuk buat baju tunang aku beli dekat semua house. harga dengan kain lelaki sekali RM389. upah jaiht pulak RM210. tapi sangat ler tak puas hati dengan jahitan orang nie.teruk sangat2.baju aku besar and nampak buruk tol. so aku terpaksa p kedai lain pulak untuk otter pe yang patut. kne cas RM100 gak. tapi belum tengok hasil lagi. hope ok ler kan.dah nak dekat sangat kot dengan tarikh majlis. takutnyer!!!...

3. khemah aku tempah 2 khemah je. color pink putih. dengan sedara aje.so dapat ler murah ckit. total=RM360....

4. makanan mak aku mintak jiran masak. dia memang terror masak untuk majlis. so tak tahu kena cas berapa lagi. tapi mak aku kata nak sponser.so jimat disini.hehehe....

5. pelamin,mekap and photographer dah tempah dengan sue bridal. hope ok.total=RM850....

6. doorgift bekas doorgift mak aku belikan. so ingat nak letak cupcake.belum tempah lagi. tu jeah kot.if teringat pe2 nanti aku tambah lagi.... ok,bye...

very nicekan...impian sungguh..hehehe

No comments: